Semakan Keputusan Permohonan Pertukaran Guru Sesi Januari 2011 | e-GTukar Januari 2011

Anda mungkin mencari maklumat tentang :

1.  Terkini : Semakan Keputusan Permohonan Pertukaran Guru Sesi Januari 2012 | e-GTukar 2012 yang dikeluarkan pada 10 November 2012 (Khamis)

2. Semakan Keputusan Permohonan Pertukaran Guru Sesi Jun 2011 | e-GTukar Jun 2011 yang dikeluarkan pada 25 Mei 2011 (Rabu)

3. Permohonan Pertukaran Guru Antara Negeri, Dalam Negeri Dan Antara Daerah Jun 2011

-----------------------------------------------------------

Makluman kepada guru-guru yang telah mengisi permohonan melalui Sistem Pertukaran Guru e-GTukar tahun 2010,  keputusan permohonan anda boleh diketahui mulai 15 November 2010 (Isnin) berdasarkan makluman yang telah dinyatakan di dalam laman web tersebut. Sila lihat gambar di bawah :

 

(gunakan Microsoft Internet Explorer sahaja) untuk melihat keputusan permohonan anda)


Di bawah ini adalah contoh permohonan pertukaran yang berjaya. Bagi anda yang tidak berjaya, janganlah berdukacita. Cuba buat permohonan pertukaran tahun depan pula.

Kredit : Cikgu Rafizol. Tahniah kerana dapat berpindah ke Kelantan :)

Post a Comment

15 Comments

  1. ramai sangat check.. tu yg jammed tu

    ReplyDelete
  2. hahhaa...malunyer masukkan post tu...paper pun thanks yaa...ha'aa,,takleh nak akses dah..kata pegawai KPM, isnin dah boleh cek kat laman web eg-tukar scra rasminyer..tapi yg laman web semalam boleh dipercayai keputusannyer...

    ReplyDelete
  3. zul : keputusan rasmi 15hb. adik ipar bertuah sbb dpt tg keputusan tu awal :)

    aja : terima kasih byk2 atas maklumat berguna ni. kwn2 kak leli yg isi permohonan tu mmg tak sabar2 nak tahu dpt pindah ke tidak.

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah, permohonan isteri saya ke selangor pon telah diluluskan.

    cuma saya nak tumpang tanya kepada sesiapa yg tahu, bagaimana caranya untuk memilih sekolah yang dikehendaki, apakah cara dan prosedurnya?

    terima kasih.

    ReplyDelete
  5. Anonymous : tahniah. untuk pilih sekolah yg kita hendak, saya tak pasti bagaimana caranya. tapi kalau nak tahu sekolah mana kita ditempatkan, encik boleh call sendiri pegawai di JPN.

    harap maklumat ini dapat membantu :)

    ReplyDelete
  6. Salam...bagi yang berjaya tu mesti tengah seronok mengemas barang. Tapi yang tak berjaya macam saya ni...hanya Allah yang tahu.

    Saya ada buat rayuan kat KPM tempohari tapi tulah sekadar mengisi borang. Ada tak sesiapa yang buat rayuan dipelawa berjumpa dengan pegawai terlibat?

    Ada tak sesiapa tahu bila keputusan rayuan diketahui?

    ReplyDelete
  7. Anonymous : wassalam. jangan berseih sebab tidak dapat berpindah. cuba lagi tahun depan ye..

    adik ipar saya ada buat rayuan di Putrajaya & dengar cerita dia dapat berjumpa dengan pegawai yang menguruskan pertukaran guru cuma jawapan belum ditahui.

    * kalau ada maklumat tambahan, saya akan update dlm entry ni, insya allah :)

    ReplyDelete
  8. saja nak sibuk2....saya pun g buatrayuan jugak untuk ke kedah...memang dpt jumpa pegawai..tapi sebab ramai sangat sampai beratus2 so pegawai tu bawak jumpa ramai2...then anta borang je kat dia...

    tak puas ati punya pasal, beberapa minggu lepas tu pergi lagi...jumpa direct dgn Encik 'H' yang sangatlah baik hati...

    Penat2 bermesyuarat pun pukul 3 sempat lagi jumpa kami semua.....

    alhamdulillah....baru dapat keputusan dan berjaya pulang ke tempah yang di ingini...

    ReplyDelete
  9. Anonymous : tahniah..saya tumpang gembira. selamat menjalankan tugas di tempat baru :)

    ReplyDelete
  10. siapa yang kita perlu jmpa utk rayuan pertukaran?
    bahagian mane di putrajaya??
    tq

    ReplyDelete
  11. tanpa nama : saya akan cuba dptkan nama dari adik ipar (beliau buat rayuan bagi permohonan Januari 2011)

    anda dah mohon utk pertukaran bulan Jun 2011? sila baca entri Permohonan Pertukaran Guru Antara Negeri, Dalam Negeri Dan Antara Daerah Jun 2011

    ReplyDelete
  12. Terima kasih banyak untuk menulis ini, itu luar biasa informatif dan menceritakan ton

    ReplyDelete
  13. SALAM…. TERLEBIH DAHULU SY UCAPKAN TIMA KASIH KERANA DIBERI PELUANG COMMENT DI SINI.. SAYA SUDAH MENGAJAR DI SARAWAK DARI TAHUN 2007.. DARI BUJANG SAMPAI KAWIN DAN BERANAK 2, SAYA TETAP MAINTAIN MINTA TUKAR.TAPI TIDAK PERNAH DILULUSKAN.. SEMUA KAWAN-KAWAN YANG SAMA BATCH POSTING DI SINI, BUJANG @ KAWIN SUDAH DAPAT TUKAR KE SMNJNG. PALING RAMAI YANG DAPAT TUKAR ADALAH KE PERAK.. SEDANGKAN SAYA PON MINTAK KE PERAK. SAYA ADA MENYEDIAKAN LAMPIRAN LAPORAN PERUBATAN, LAPORAN POLIS SKALI. TAPI TAK PERNAH DAPAT. APA BEZA SAYA DENGAN CIKGU YANG BUJAUNG @ KAWIN BARU POSTING 1 DAN 2 TAHUN DAH BOLEH PINDAH… DI MANAKAH KEADILAN PIHAK KPM DAN KERAJAAN DALAM SOAL INI? SAYA PON ADA ORANG TUA YANG SUDAH TUNGGU MASA SAJE KATE ORANG.. JANGAN MARAHKAN RAKYAT KALO ADA YANG MULA MENYOKONG PARTI YANG LAGI SATU.. MINTAK PIHAK KPM ATAU WAKIL BERI RESPON… 0139292852

    ReplyDelete
  14. Admin : teruskan memohon untuk pertukaran pindah ke Semenanjung. mungkin rezeki anda belum sampai :)

    ReplyDelete
  15. Salam admin dan pada sape yg tau, nak tanyer tarikh tutup rayuan bila yer dan macm mana nak tau result rayuan. melalu web atau kpm akan hantar surat?

    ReplyDelete