01 December 2011

Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Tahun 2012

Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM) secara rasminya telah mengeluarkan Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Kakitangan Awam bagi Tahun 2012 sejak 1 Disember 2011. Di sini saya kongsikannya untuk panduan anda semua.

Terkini :  

 

* Bagi menyemak penyata gaji bulanan, sila click e-Penyata Gaji.
 
Bulan Tarikh Catatan
Januari
16 Januari 2012
Isnin
Tahun Baru Cina 
23 & 24 Jan 2012
Februari
23 Februari 2012
Khamis

Mac
22 Mac 2012
Khamis

April
25 April 2012
Rabu

Mei
23 Mei 2012
Rabu
Pesta Menuai 
30 & 31 Mei 2012
Jun
25 Jun 2012
Isnin
Hari Gawai 
1 & 2 Jun 2012
Julai
25 Julai 2012
Rabu

Ogos
9 Ogos 2012
 Khamis
13 Ogos 2012
Isnin
Bonus Raya

Hari Raya Puasa 
19 & 20 Ogos 2012
September
25 September 2012
Selasa

Oktober
22 Oktober 2012
Isnin
Hari Raya Haji
26 Oktober 2012
November
6 November 2012
Selasa
Deepavali
13 November 2012
Disember
18 Disember 2012
Selasa
Hari Krismas
25 Disember 2012

Sila baca Surat Pekeliling Akauntan Negara Malaysia Bilangan 6 Tahun 2011 tentang Tarikh dan Peraturan Pembayaran Gaji Tahun 2012.

Maklumat terkini tentang bayaran Bonus 2012 /  Pembayaran Imbuhan Tahunan dan Bayaran Khas Prestasi Kali Kedua akan dibayar bersekali dengan bayaran gaji bulan :

1. Disember 2012 - 18 Disember 2012 (Selasa)
2. Januari 2013 -  23 Januari 2013 (Rabu)

seperti yang dinyatakan di dalam Surat Pekeliling Akauntan Negara Malaysia Bilangan 6 Tahun 2012.

 

31 comments:

  1. Awalnya print jadual ni haha...nasib baik bulan jan2012 awal gaji, nak kering bila sampai hujung tahun ni haha

    ReplyDelete
  2. Elih : mmg kebiasaannya jadual gaji untuk tahun berikutnya akan dikeluarkan dlm bulan Disember.

    bulan 12 ni dpt gaji + bonus. alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  3. gaji bln nov awai sngt.nk tgu gj bln dis lama 2...

    ReplyDelete
  4. mat terap : nampaknya nak kena simpan sikit duit sementara nak tunggu gaji bulan Disember..

    ReplyDelete
  5. gaji bulan mac 2012 22 hb x masuk,kerajaan x de duit ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xmustahil gj xmsk....ni mesti bukan kerja kt goverment....semua owg dpt xda msld

      Delete
  6. itu la. aku igt aku punya pembayaran gaji ada masalah. Rupanya semua pun sama masih tak dpt gaji utk bulan mac ni ye..

    ReplyDelete
  7. aku pun tak dpt lagi gaji utk mac 2012 ni. Ada masalah apa ye agaknya ?

    ReplyDelete
  8. masih tak terima gaji bulan Mac? mungkin dapat bayaran tunggakan yg lain kot?

    saya dah terima gaji bulan Mac mengikut tarikh dalam jadual gaji. alhamdulillah..

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah.. gaji dah dapat mengikut jadual.. cuma harapan nak dapat gaji baru tak ada... bila agaknya nak dapat gaji baru ngan tunggakan ni yer.. Cik Laili.ada dengar berita dak??..
    kongsi la sesamer..

    ReplyDelete
  10. Cikgu Wan : rasanya dah diumumkan dlm berita - akan dapat bulan April nnt..

    ReplyDelete
  11. Gaji bulan April belum dapat gaji baru dan tunggakkan. Huuuu huuu huuu...cancel perancangan...

    ReplyDelete
  12. Siapa boros akan suffer bulan 12 nanti. Jadi beringat yer

    ReplyDelete
  13. Itu yang terbaik tuan...

    Cari saya lagi untuk tambah pendapatan sampingan kita

    ReplyDelete
  14. gaji tengah bulan x de ke

    ReplyDelete
  15. kalau ada gaji 15 hb kan best

    ReplyDelete
  16. awalnya update bonus raya 2012..hohohoho...

    ReplyDelete
  17. Klu dua kali gaji sebulan kan best

    ReplyDelete
  18. best awal gaji nov nanti....bln 12 ada bonus

    ReplyDelete
  19. Bonus bln 12 dijangka masuk bila. Awal atau akhir bln. Tq

    ReplyDelete
  20. hari tu tanya gak ngan org bhgn gaji........ Saja nak tau almaklumlaaa, bulan 12 bulannya pjg nak tgu next gaji. Dorang kata bonus dulu baru gaji tp x tau lak bape hb.......

    ReplyDelete
  21. 16 Dec -Bonus
    18 dec -Gaji

    ReplyDelete
  22. insyaallah tahun 2013....bayaran gaji goverment akan meningkat 30%, ia terletak ditangan anda...ayuh pakat2 ubah lanskap politik malaysia...undi anda menerajui perubahan malaysia...

    ReplyDelete
  23. Alhamdulillah.gaji masuk seperti dijadualkan.tentang landskap rasanya saya dah selesa dengan keadaan sekarang.dari zaman saya sekolah hinggalah menjadi kakitangan kerajaan,hidup harian,ekonomi dan keamanan negara dijaga dan terjaga.terima kasih kerajaan yang memerintah.anak anak saya dapat bersekolah dan belajar seperti yg diharapkan.

    ReplyDelete
  24. saya setuju dengan anda.Pemerintahan skrg ini sudah cukup memberi pelbagai bantuan dalam meringankan beban rakyat.Janganlah kerana beberapa isu kita sanggup menggadaikan masa depan negara. Tiada siapa yang sempurna.

    ReplyDelete
  25. betul tu. sokong2. Tiada siapa yang sempurna.Janganlah mudah termakan janji2 kosong.

    ReplyDelete
  26. kita kena berhijrah ke arah lebih baik .. penambahbaikan yg positif perlu dilakukan. Jgn terlalu selesa dgn apa yg kita ada.. tanpa memikirkan org lain yg di bwh yg susah kerna ketidakadilan org lain.ketirisan dan masalah negara kita kena prihatin .jgn kerna kita dah ckup makan pakai.. kita x peduli ape yg berlaku disekililing kita.. hadith nabi ada mengatakan "bukan termasuk dlm golongan kami ,org yg tidak prihatin dgn urusan org islam yg lain.. so pikirkan lah wahai saudaraku..

    ReplyDelete
  27. hari ni 18 Dis, tapi nape gaji tak masuk lagi?

    ReplyDelete