25 July 2012

,

Bonus Raya 2012 : Setengah Bulan Gaji

Alhamdulillah...berita yang memang ditunggu-tunggu oleh 1.27 juta penjawat awam persekutuan dan 657,000 pesara kerajaan sempena hari raya aidil fitri pada tahun ini. Berikut adalah petikan berita dari Berita Harian Online tentang bonus raya 2012 :


KUALA LUMPUR : Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengumumkan bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam dan bayaran khas RM500 untuk pesara kerajaan yang dibayar pada 9 Ogos ini. - BERNAMA

* Pesanan khidmat masyarakat dari ciklaili.com :

Walaupun dapat bonus raya tapi kita juga kenalah bijak mengatur perbelanjaan.

Bonus raya - 9 Ogos 2012
Gaji bulan Ogos - 13 Ogos 2012
|
|
|
Gaji bulan September - 25 September 2012 

Sila rujuk : Jadual Gaji Bulanan 2012
 

12 comments:

  1. org br berhenti kerja bleh dpt bonus raya ke

    ReplyDelete
  2. berhenti kerja kerajaan ke?
    kalau berhenti sbb bersara akan dpt bonus rm500

    ReplyDelete
  3. Pesara berpencen sahaja akan terima. kalau berhenti awal tidak dikira. :)

    ReplyDelete
  4. skrg ni kerja kerajaan dh x standrd mcm swasta....siang malam kena kerja...
    OT duit xde....kerja suruh buat....

    ReplyDelete
  5. ada link nk buat prestasi on9 x.

    ReplyDelete
  6. Salam CIk Laili,

    Hang jgn nak syok na...p wat keja tu jgn dok asyik nak berangan jawab talipon pon malas....
    Ingat pembayar cukai yang bayar tiap2 bulan utk funding bonus hang tu jugak, langsung tak dapat bonus tapi cukai tetap dibayar.....Ingatan buat semua staf dan pegawai-pegawai kerajaan....jangan asyik nak membuta bila aduan dibuat atau berurusan dengan pembayar cukai...kami TAK HALAL sesen pun kalau kerja tidak setimpal apa yang diharapkan. OK?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Utk hang yg tanpa nama;
      Cakap biar berlapik hang ingat hang sorang ka bayaq cukai? Cukai aku saja sebulab may b sama dengan setengah bulan gaji hang...tp aku respon dgn semua isu dln masa 24jam..bukan isu hitam putih mcm hang buat tp isu hidup & mati.
      Moral: org kasaq kena balas penampaq jer!

      Delete
  7. Tanpa nama yg komen ciklaili jgnlah cemburu.Rezeki kakitgn kerajaan. Sebenarnya drp kerajaaanlah baru swasta dapat projek,jgn pulak nak timbul haram halal pendapatan org. Saudara/i ni Allah ke? boleh huku halal haram rezeki org.

    ReplyDelete
  8. salam. sya keja government gak. saya bayar cukai juga tau.

    ReplyDelete