Sharifah Zohra Jabeen : "Listen! Listen! Listen!"

Fenomena  "Listen! Listen Listen!" bermula apabila sebuah video yang merakamkan seorang penceramah forum awam universiti, Sharifah Zohra Jabeen iaitu presiden organisasi Suara Wanita 1Malaysia atau SW1M menghina pelajar UUM pada 8 Disember telah merebak secara pantas di internet. Forum tersebut bertajuk "Seiringkah Mahasiswa dan Politik?".


Segalanya tercetus apabila seorang pelajar, Bawani KS berdiri untuk membincangkan dan menyuarakan keputusan mahkamah tentang Bersih dan soalan mengapa Malaysia tidak mampu untuk menawarkan pendidikan percuma seperti negara-negara lain.

Sedang Cik Bawani KS masih lagi memberikan pendapat dan hujah maka sikap kurang ajar Sharifah Zohra Jabeen terserlah dengan merampas mikrofon dengan cara untuk mengelakkan Cik Bawani dari meneruskan hujahnya. Saksikan video di bawah :


Post a Comment

14 Comments

  1. patutlah heboh hari ini..sampai ke bilik guru diorang bising.

    ReplyDelete
  2. pendapat saya... dua2 salah... Bawani harus mengutarakan pendapatnya secara berhemah... bkn spt nak ajak gadoh... kalau dia pndai berkata2 pasti segala hujan, point dan fakta yg nak disampaikan tu dpt disampaikan dgn sepenuhnya... sharifah zohra plak sepatutnya kena pandai menangani situasi mcm tu... kena byk ilmu nak control that situation... bkn sng jd moderator... nak jwb pulak kena secara berhemah dan berilmiah... bkn ikut perasaan...

    ReplyDelete
  3. Tak tahu apa-apa pun pasal benda ni. Hehe.. Nak tengok video dekat ofis memang tak boleh. Kena tunggu balik rumah nanti la jawabnya.

    ReplyDelete
  4. tak sopan..sungguh..mula tak faham bru skrg faham..

    ReplyDelete
  5. Antara yang hangat diperkatakan hingga mencetuskan pedebatan kedai kopi yang hebat.

    ReplyDelete
  6. Saya pulak tak faham kenapa moderator tu perlu alihkan mikrofon tu ? Biarkanlah student tu habiskan soalan dia dulu..listen first!hmm...macam-macam...

    ReplyDelete
  7. aku juga nak komen sedikit....... mungkin komen aku nie keras sikit
    mungkin ramai yg nak hentam sharifah zohra. tapi aku harap korang semua perlu buka hati dan nilaikan dahulu dengan pertimbangan yang halus.

    aku cakap straight to the point..... aku sokong Cik Sharifah Zohra itu pada tahap 85% keatas. mungkin 15% dia ada kesilapan tapi 85% betul mengatasi 15% kesilapannya.

    Sebaliknya student yg bernama BAWANI (yg jelas otak telah berkarat dengan dakyah negatif pihak pembangkang, atau bersih atau AMBIGA si iblis atau sebagainya) itu 100% salah.

    Pertama nada suara pertanyaan si bawani tu sahaja telah menunjukkan bahawa dia bersikap kurang ajar dan sewajarnya she deserve dapat jawaban dalam betuk sedikit kurang ajar juga. Ada masanya api lawannya api juga. Bawani sya rasa sudah pasti telah tahu jawaban mengenai tiada pendidiakn percuma kerana isu ini telah lapuk dan berjuta kali telah diterangkan jawabannya mengenai itu. Apa Bawani ada penaja pihak tertentu dan dalang nak buat kecoh ke???!!! jahanam punya student.

    Aku juga bekas pelajar universiti...... dan aku akui memang sewajarnya kita perlu membayar untuk pendidikan untuk kepentingan juga kepada generasi akan datang. Jangan nak pentingkan diri sendiri. Perlu sedar.... apa yang kita bayar tidak senilai pelajaran yang kita terima dan kerajaan sebenarnya membayar lebih dari apa yang kita bayar.

    Kalau cik Bawani (si Baghal) itu dan kepada semua semua yang nak kata Cik Sharifah itu kurang ajar dan tak respect pelajar... tanya balik didir sendiri... adakah bawani dan kamu respect dan tidak kurang ajar terhadap pelajar-pelajar untuk generasi yg akan datang yg pasti akan dalam kesusahan kerana negara tidak mampu lagi memberikan ilmu seharusnya kerana bebanan kewangan??!!!! Adakah bawani respect terhdap pelajar-pelajar dahulu yang bertanggung jawab membayar semula pinjaman pelajaran termasuk aku nie??!! mana perginya tanggung jawab sosial Bawani terhadap untuk generasi pelajar akan datang??!!!. kalau nak free belajar lah sungguh sungguh dapatkan pointer CGPA yang tinggi.

    Mengenai pada mereka yang tak faham yg apa cik sharifah tu kaitkan dengan Binatang pun ada masalah..... ini kefahaman aku. diulangi atas kefahaman aku.

    Dimaksudkan dengan persamaan binatang juga ada masalah adalah.... binatang ada masalah dan bintang akan cari cara untuk menyelesaikan atau mengatasi masalah tersebut. Begitu juga dengan Bawani atau sesiapa juga ada masalah untuk nak selesaikan bayaran untuk pembelajaran keran itu tanggungjawab. Pertama belajar bersungguh-sungguh untuk keputusan yang baik dapat free.... ke 2 dah kerja nanti bayar balik secara ansuran. Begitu juga dengan pihak kerajaan dan pemerintah juga ada masalah..... cara penyelesaiannya itu bantu pelajar belajar dengan sebahagian bantuan tetapi sebahagian perlulah pelajar membayar. Kejaaan juga membantu dari segi-segi lain juga dengan cara bantuan secara langsung dan tidak langsung. Kerajaan lagi banyak masalah perlu ditandatangani berbanding pelajar seperti BAWANi tu.


    (TOLONG BACA SAMBUNGAN KOMEN AKU)


    ReplyDelete
  8. Pelajar-pelajar yang ada di dewan tu pun kenapa begitu bahalol...... mana satu kamu sokong.... bawani ke atau cik sharifah??!!!... dua-dua kamu tepuk tangan bila masing masing cik Bawani dan cik sharifah memberi hujah. Sedih sungguh inikah gambaran tahap pemikiran pelajar Malaysia???!!! tak tahu nilai mana satu betul mana satu salah??!!

    pada mereka-mereka yang baca komen aku nie pasti cakap aku pro kerajaan BN. aku bukan hipokrit... memang aku pro kerajaan BN. Anak tahu kenapa??? Sebab kerajaan BN lah dari dulu sampai sekarang aku berjaya.. hidup sejahtera di Malaysia... Harmoni... dan sebagainya. Aku dari kecik anak yatim... pergi sekolah rendah kerajaan Bantu... masuk sekolah menengah kerajaan bantu.. masuk sekolah asrama tingkatan 3-4.. kerajaan bantu... aku masuk Uni pun kerajaan bantu.... aku pergi hospital pun kerajaan bantu.... segala kemudahan dalam negara atas inisiatif bantuan kerajaan... sepeti highway, jalan raya, pengangkutan, pembelajaran, barangan, naikan imej Malaysia dimata dunia dan dihormati... pergi mana-mana pun org hormat malaysia.... dan banyak lagi... semua itu atas laksananya oleh Kerajaan BN barisan Nasional. JADIIIIIII... kenapa aku perlu tentang barisan nasional... makanya adalah tidak rasional aku menentang BN sebaliknya. Aku tidak mahu memperjudikan masa depan anak cucu dan generasi akan datang untuk memilih pihak yg tak betul macam parti pembankang pariah semua tu.... apa sumbangan yang baik mereka????? tepuk dada tanya iman masing masing...

    Sumbangan mereka pihak pembangkang adalah..... mencemarkan imej malaysia dengan sekelip mata padahal kerajaan bersusah payah untuk imej malaysia berpuluh puluh tahun sejak merdeka. pembangkah menjadikan Malaysia tidak aman.... pembankang memecah belahkan perpaduan rakyat.... pembangkang membaut fitnah yang nyata.... pembangkang mahu membawa perkara perkara negatif yang tidak sesuai untuk malaysia seperti kebebasan seks, mempertikaikan kedudukan agama islam, mengugat penggunaan nama ALLAH, mempertikaikan ketuanan melayu, meminggirkan org melayu p.pinang, meng kudakan dan meng lembukan org melayu yang akal cetek untuk kelaur berdemonstrasi jalan sesat. memecahkan perpaduan dikalangan org melayu dan memecah undi org melayu. Kononnya mengatakan org melayu bersifat perkauman sedangkan bangsa tionghua yang ternyata yg bersifat perkauman... (sendiri fikir kenapa).. dan banyak lagi.... itu sumbangan pihak pembankang... sumbagan yang hanya negatif sahaja.

    Aku anka Malaysia.. aku bangga dgn malaysia... Aku mesti pertahankan malaysia.. pertahankan agama islam... pertahankan kerajaan BN

    akhir sekali.. listen, fikir, listen, fikir, listen, fikir, listen, fikir, listen, fikir.

    p/s. Harap pihak berkuasa ambil tindakan dgn namewee (tokok) besar punya haramjadah.....bukan semua bangsa cina jahat.. tapi namewee salah seorang bangsa cina yang jahat dan tak layak sebagai rakyat malaysia. kalau aku jumpa dia dimana-man... pasti aku akan tampar muka dia.

    http://www.jumiesamsudin.com/2013/01/ulasan-saya-mengenai-kontroversi.html?showComment=1358393512240#c5627087795678954775

    ReplyDelete
  9. guru baru nk bertatihThursday, January 17, 2013

    Ini ke yg dikatakan mahasiswa....pandangan dan idea lemah x kreatif dan kritis...menyedihkan kalau org2 spt ni bakal mentadbir negara. yg saya mksudkan sharifah zohra. adake bandingkan masalah binatang dengan manusia..haprak betul????????

    ReplyDelete
  10. listen listen listen.bagi pendapat peribadi gua pendebatan ni biasa-biasa je. yang buatkan 'kehangatannya' adalah cara Cik Sharifah Zohra mengawal keadaan. sepatutnya perlu lebih profesional. budak sekarang pemikiran dan ideologi bukan sebarangan.info dihujung jari.purata semua pun pakai smartphone 3G.lepak toilet pun dah boleh surfing maklumat apa patut. kan kan kan? tak kisahlah apa yang diutarakan betul atau tidak.tapi sebagai 'seseorang' Cik Sharifah Zohra perlu lebih bersikap terbuka dan tak perlu terlalu mahu cuba menunjukkan 'kematangannya' yang akhirnya lebih kepada kebudak-budakan jadinya.

    let me speak let me speak let me speak.hehe.cukup sampai situ je kot untuk gua kasi pandangan.*peace yo!*

    ReplyDelete
  11. bullies come in all forms and sizes and this is one big mother of a bully- loud , brash and ignorant!

    ReplyDelete
  12. Listen...disebabkan Youtube orang Malaysia semua sudah tau...cian Sharifah Zohra :).

    ReplyDelete
  13. salam..kenapa Dato Sri Mahathir muhammad boleh masuk Umno?Sedangkan nama belakangnya kutti,yang di buang oleh beliau satu masa dahulu,Jadi sama juga dengan Puan Sharifah Zohra,kalau nama KIMMA,maknanya dia tidak boleh masuk umno,hanya boleh bernaung sahaja,why dia kalut sangat nak pertahankan hak-hak umno?Mahathir saja yang boleh masuk keluar umno sesuka hati.Masalahnya dalam forum tersebut,memaparkan BERSIH,nampak sangat politik,ikrar pun 100 peratus ramai yang faham,dulu dato Mahathir juga na beri pengajian percuma tahun 1982.Kenapa Puan Sharifah na marah sangat?

    ReplyDelete