Turun 3kg!


Bulan Mac lepas saya jumpa doktor. Ada masalah berkaitan hormon. Doktor nasihatkan supaya saya turunkan berat badan. Sejak makan pil perancang untuk stabilkan hormon bulan Oktober & November 2009, berat badan saya memang naik. Selera makan bertambah2. Bila ditimbang memanglah over weight ;p

Doktor bagi pil sebagai ubat diet disamping kena jaga makan. Saya mula makan pil tu pertengahan bulan Mac & memang menampakkan kesan yang positif. Selera makan agak kurang. Kalau dulu makan sepinggan nasi tapi sekarang hanya ambil nasi separuh aje. Alhamdulillah..kenyang.

Hari ni saya singgah di makmal Sains sekolah.  Nampak penimbang tepi pintu & ambil kesempatan untuk timbang. Wow! saya dah turun 3kg! Tak sabar nak turunkan berat badan lagi :)

Post a Comment

2 Comments

  1. secara teorinya, semua tips diet yg kita dengar di luar sana adalah berkenaan 'mengurangkan pengambilan' kalori (makanan) tapi 'meningkatkan penggunaan' kalori (aktiviti), dan semua ini bersamaan dengan weight loss.. adakah kita perlukan pil kurus dan jus mate 5 utk kurus? tidak.. apa yg kita perlukan hanya satu, iaitu ILMU..

    My tips berkenaan diet dan kesihatan
    http://sususejat.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Joy : saya ambil pil atas arahan doktor..mmg kena kuruskan badan untuk stabilkan hormon..

    ReplyDelete