10 March 2014

Semakan Senarai Nama Terpilih PLKN Siri 11/2014 | Remaja Lahir Tahun 1996


Makluman buat remaja yang lahir pada tahun 1996, semakan senarai nama terpilih sebagai pelatih PLKN Kumpulan 1 Siri 11/2014 untuk  sudah boleh diketahui mulai 25 Julai 2013 (Khamis).

Terkini 15 Ogos 2014 : semakan nama terpilih bagi remaja yang lahir pada tahun 1997 boleh disemak menggunakan link di bawah. Anda boleh juga membaca entri Semakan PLKN Remaja Yang Lahir Tahun 1997.

Terdapat 2 cara untuk membuat Semakan PLKN :

1) Semakan secara online 

2) Semakan melalui SMS
Taip : PLKN semak <No KP anda> hantar ke 15888 

 Salah seorang pelajar saya yang terpilih untuk menyertai PLKN 2014

Bagi yang terpilih sebagai pelatih PLKN, sila click untuk


Sila lawati laman web rasmi Jabatan Latihan Khidmat Negara http://www.khidmatnegara.gov.my untuk mengikuti perkembangan yang berkaitan.

Click link berikut untuk mengetahui maklumat lanjut tentang PLKN : 

http://ms.wikipedia.org/wiki/Program_Latihan_Khidmat_Negara

Maklumat terkini bagi anda yang berminat untuk menjadi Pelatih Sukarela PLKN Siri 11/2014 :



* Tahniah diucapkan kepada mereka yang terpilih.

53 comments:

  1. tak boleh lagi la cikgu . hari sume yg ade gov.my ssemuanya busy bagai... haihhh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cikgu dah checkkan untuk semua pelajar tingkatan 5. tengok status FB cikgu ye..

      Delete
    2. nameanaksayaxdepntapidiackpdgnsayenamediaade

      Delete
  2. kalau tak terpilih boleh buat rayuan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila hubungi pihak PLKN..
      mungkin dipertimbangkan untuk siri yang akan datang..

      Delete
  3. Bagus program ini, remaja taklah berpeleseran

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak manfaat yang diperoleh dari PLKN ni..

      Delete
  4. saya terpilih . hmmm tak tau nak kate ape

    https://www.facebook.com/IrHamProstyle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah..petempatan PLKN siri 11/2014 hanya akan diketahui pada bulan Oktober nanti..

      Delete
  5. mcm mna nak buat rayuan? sya teringin sgt ndak pergi plkn ni...plz la..:(

    ReplyDelete
  6. kalau tidak terpilih bermakna tidak akan di panggil untuk mana - mana panggilan seterusnya ka ?

    ReplyDelete
  7. 404 laman tak dijumpai..
    ..alaaa mcm mna ni?..:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. laman khidmat negara ke? Saya check OK je..

      Delete
  8. Adik saya tak terpilih masuk PLKN ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah..penempatan PLKN hanya akan diketahui pada bulan Oktober nanti

      Delete
  9. Bagi adil-adik dan anak-anakyang terpilih manfaatkan sebaiknya PLKN ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. ada pelajar saya yang tak terpilih teringin untuk turut serta. jadi pada yang terpilih gunakanlah peluang yang diberi ini dengan sebaiknya..

      Delete
  10. website plkn sesak, mungkin ramai sedang check status. sabar ya..hihi

    ReplyDelete
  11. aq x dapat... adakah bermaksud x terpilih untuk kumpulan yg lain?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena tunggu semakan untuk siri yang lain pula

      Delete
  12. kalau kaki patah dan dapat PLKN. boleh mintak dikecualikan tak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika anda telah terpilih untuk siri ini, anda boleh hantar surat penangguhan kepada pihak PLKN.

      Delete
  13. petempatan PLKN siri 11/2014 hanya akan diketahui pada bulan Oktober nanti? macam mana nak buat semakan ? tak boleh pon..

    ReplyDelete
  14. Salam,utk thu tarikh pggil blik penangguhan mcm mna?

    ReplyDelete
  15. salam ,nak tanye..klau nak bt rayuan masuk utk sesi 2014 macam mana ek??

    ReplyDelete
  16. I wanna to ask that i had delayed my service.and the letter had arrived.Thus, i want go for the first badge for 2014 which is the earliest so that i can go for my futher studied.Can i know what is the siri numver and the kumpulan?

    ReplyDelete
  17. Sye nak tnye,sye ni xdpt PLKN Kumpulan 1...bley x klau sye buat rayuan utk mntk ke Kumpulan 1?

    ReplyDelete
  18. bukan kata semua dapat ke tahun ni, saya tak dapat pun..

    ReplyDelete
  19. assalamualaikum, saya nak tumpang tanya, dulu saya melakukan penangguhan plkn sbb sambung belajar, then akan habis belajar dalam tahun ini, bila agaknya tarikh plkn utk siri 11/2014 kumpln 3?terima kasih atas respons..^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. petempatan Kumpulan 3 sudah boleh disemak pada bulan Julai/Ogos 2014

      Delete
  20. tahniah untuk semua nama yang masuk senarai, sebuah program bagus untuk remaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. rebutlah peluang yang telah diberi

      Delete
  21. cikgu-2 >_< penempatan cikgu2 bgi or kita pilh ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan boleh ke saya minta plkn saya minta di cepat kan >_< sebab bulan 10 nantik tu lama sgt >_<

      Delete
    2. penempatan ditentukan oleh pihak PLKN

      Delete
  22. Replies
    1. itulah..ramai pelajar saya yang tertanya2 sama ada mereka terpilih ataupun tidak

      Delete
  23. Replies
    1. mungkin anda tersenarai dalam Kumpulan 2 atau 3..

      Delete
  24. Sory mencelah.. web kata saya dpt siri 12/2014.. makne nye sye dpt siri 1.. 2.. or 3?

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk remaja kelahiran tahun 1997 - PLKN Siri 12/2015

      * entri ini adalah entri tahun 2013

      Delete
  25. cikgu, jika saya tidak terpilih dalam plkn 2015... maksudnya saya tidak akan dipilih lagi di 2015? berapakah pemilihan siri plkn di tahun 2015?

    ReplyDelete