28 December 2012

Skor Nama Blog Anda

Tidak dinafikan pemilihan nama blog yang unik, mudah dan pendek akan mempengaruhi pengunjung untuk datang kembali ke blog anda. Sebelum memilih nama blog, pernah tak anda cuba check bagaimana skor nama blog anda? Jika belum, anda boleh cuba gunakan cara di bawah.


1. Pergi ke laman web Domometer.
2. Taipkan nama blog anda. Kemudian, click Find Out!
3. Lihat skor anda.

Langkah seterusnya terpulang sama ada hendak menukar atau mengekalkan nama tersebut. 



Berikut adalah komen yang diberikan oleh eyriqazz untuk blog ciklaili.com.


* Sesuai bagi anda yang sedang memilih nama blog dengan domain berbayar.

21 comments:

  1. saya punya F+

    adakah sbb blogspot.com? kalau mkhakimi.com dapat B+.huhu
    tak rasa plak nk pakai domain berbayar nih

    :)

    ReplyDelete
  2. First time dengar Domometer, mesti mau check ni.

    ReplyDelete
  3. dah try. ni result saya. cam ciklaili gak la..:

    Length of sohoque.com
    - Sohoque is a 7 character word. Shorter words make better domain names. At 7 characters sohoque.com should make a good domain name.

    Dictionary Words in sohoque.com
    -Sohoque per-se is not a dictionary word but it contains dictionary words. This makes sohoque.com a better domain name than those without any dictionary words.

    Is sohoque.com a familiar Top Level Domain?
    - .com is always the best. Full score for TLD factor. People are more likely to type sohoque.com than sohoque.net or sohoque.org or sohoque.info.

    Distinctivity of sohoque.com
    - Distinctivity is the most important factor of all. The domain name sohoque.com has a high distinctivity factor. Users will be able to remember sohoque.com without much effort. Good choice for a domain name.


    ReplyDelete
  4. singgah dr blog akubiomed yg buat review blog akak nih.. hehee... nk sy check

    ReplyDelete
  5. mia dah check tadi... dapat A+... sukanya...

    ReplyDelete
  6. dulu masa nak beli domain ciktom pernah cek gn domometer ni jgk..dpt A..hehe...

    ReplyDelete
  7. Rasanya nama blog kawe walaupun panjang tetapi org malaysia sonang ingat. Omputeh lak..hmmm tu lain citer lah..

    ReplyDelete
  8. papamifz.com dapat B+...boleh lah...:)

    ReplyDelete
  9. Aduhai dapat B. Tak boleh buat apa nama domain sudah dipilih.

    ReplyDelete
  10. dpt C je ...huhu.. nama domain dah dipilih macam bro akubiomed :(

    ReplyDelete