13 August 2012

Permohonan Pertukaran Guru Sesi Januari 2013 | e-GTukar Januari 2013

TERKINI : Semakan Keputusan Permohonan Pertukaran Guru Sesi Januari 2013 | e-GTukar Januari 2013

Makluman buat guru-guru yang ingin membuat Permohonan Pertukaran Guru Antara Bahagian / Negeri, Antara Daerah dan Dalam Daerah bagi pertukaran Sesi Januari 2013 melalui aplikasi e-GTukar, permohonan pertukaran akan dibuka mulai 1 - 30 September 2012.

Sila click link atau gambar di bawah untuk terus ke sistem e-GTukar :

http://apps.moe.gov.my/epgo/

Anda dinasihatkan untuk menggunakan Internet Explorer sahaja
dan bukan Mozilla atau Google Chrome

Guru-guru juga dinasihatkan untuk mematuhi Garis Panduan Pertukaran Guru semasa membuat permohonan.

 
Selain itu, anda juga perlu menyemak dan mengemaskini maklumat di e-Operasi (bermula 1 - 27 Ogos 2012).


11 comments:

  1. cik laili.sy nk tanya.sy nk tukar suka sama suka dr sgor ke kl dan kwn dari kl ke sgor.opsyen kami sama.post sbgai k.p pun sama.pe yg blh sy buat lepas isi eg tukar utk pastikan peluang ni x tlepas begitu saja.kalau jupe pegawai kpm,agaknya mudah tak mereka nk pertimbangkan?

    ReplyDelete
  2. salam

    permohonan secara suka sama suka adalah tidak dibenarkan. sila isi permohonan secara online dan kelulusan adalah berdasarkan kekosongan sedia ada mengikut jumlah abm perjawatan yang telah diperturunkan kepada pihak sekolah.

    ReplyDelete
  3. boleh tukar suka sama suka...perlu bagi maklumat ke bahagian pertukaran guru.ada guru di sekolah saya yang buat macam tu.dapat je tukar.

    ReplyDelete
  4. Pertukaran adalah kerana nasib dan kabel..rakan saya saja minta tukar...dapat pindah ke SElangor dr Johor,,saya yang turun nanik dari Johor sentiasa diberi alasan yang sama,...Yang pelik, guru 6 bulan yang berkabel dapat posting...
    mengapa wujudnya sistem dimana guru dipaksa ke negeri lain, -sedangkan orang negeri sendiri tidak dibenarkan pulang...

    -guru yang saja saja mohon dapat, yang merayu dan adalah orang selangor tidak dilayan
    Sophia

    ReplyDelete
  5. ye betol....6 bulan bertugas dan blom sah jawatan pon boleh dapat tukar....sbb ada KABEL.......kita yang 10 tahun ni tak dipandang........perjawatan konon.....

    ReplyDelete
  6. aa yo latu.. jgn guna kabel utk kepentingan diri.. kebayakannya guna kabel sennag2 dpt pindah.. kita ni ikut jalan yg betul tipa kali kena reject.. kat surat cantik jer tulis.. telus ke tak?? pk sendri la..

    ReplyDelete
  7. kau ada KABEL BESAR MANA- PUTRAJAYA, JABATAN PENDIDIKAN NEGERI, PAK PENAKAN, MAK MENAKAN KAWAN GRED 52, 54, 48,... KALAU ADA TAK APA, KALAU TIDAK KAU NAIK TANGGA PUTRAJAYA 10 KALI PUN ORANG TAK LAYAN.

    ReplyDelete
  8. betul sgt tuh. hidup di malaysia. tp taklah seteruk di indon di punya bahana siap rasuah. itu namanya kronisme dan nepotisme.

    ReplyDelete
  9. duii dah pun pindah...besyukur gak la..tapi masih di luar bandar.....dah la dulu d pedalaman...pastu luar bandar...skrg masih luar bandar...hilang elaun..pejalanan jauh..tolong la bahagia pertukaran...jadi cerdik cket...baca profile...jangan goyang kerusi je..patutla org sumpah penjawat awam...aku sendiri ne..pun rase nak menyumapah..yang baru boleh je masuk
    bandar..patutnye..pegawai JPN..tu mesti dipantau jugak..supaya kerja elok cket..

    ReplyDelete