Program Bright Little Explorers Scott's Di KidZania Kuala Lumpur

Pada 7 Oktober 2017, saya sekeluarga telah dijemput untuk bersama-sama di dalam program 'Bright Little Explorers' yang dianjurkan oleh pihak Scott's Malaysia (Scott's). Program ini bertujuan memperjuangkan rasa ingin tahu anak-anak dengan memberi peluang kepada mereka untuk merasai pengalaman pekerjaan orang dewasa di KidZania Kuala Lumpur.


Setiap ibu bapa tahu bahawa apabila anak mereka membesar, mereka akan menjadi semakin ingin tahu tentang dunia di sekeliling mereka. Scott's Malaysia sebahagian daripada GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare Sdn. Bhd. mahu memperjuangkan rasa ingin tahu kanak-kanak dan membantu menyokong perkembangan mereka dengan memberikan mereka peluang untuk berseronok dan merasai pengalaman belajar di KidZania Kuala Lumpur.


Scott's memang terkenal dalam kalangan ibu bapa di seluruh Malaysia dengan pelbagai produk DHA (DocosaHexaenoic Acid) seperti DHA Gummies Scott's. DHA adalah asid lemak Omega-3 yang memainkan peranan penting dalam perkembangan otak, fungsi dan penglihatan yang sihat. Ia amat penting kerana penyelidikan menunjukkan bahawa 90% perkembangan otak kanak-kanak berlaku sebelum mereka berusia enam tahun.

"Apabila kanak-kanak semakin membesar, mereka suka bertanya pelbagai bentuk soalan sebagai cara untuk memenuhi rasa ingin tahu mereka yang tidak pernah berakhir. Ia adalah rasa ingin tahu yang membantu mereka mempelajari maklumat baru dan merangsang imaginasi mereka. Di Scott's, kami memahami betapa pentingnya menyediakan kanak-kanak dengan keseronokan dan pengalaman pendidikan yang baru sebagai platform pembelajaran untuk meningkatkan perkembangan mereka", kata Venaig Jegou, Pengarah Pemasaran Kawasan, Penjagaan Kesihatan Mulut dan Pemakanan, Asia Tenggara.


"Program Bright Little Explorers Scott's bertujuan untuk mencetus sifat kelakuan kanak-kanak melalui aktiviti di atas tanah yang bukan sahaja menggalakkan mereka untuk menjadi ingin tahu tetapi juga merangsang perkembangan mereka", katanya.

"Kami gembira dapat bekerjasama dengan KidZania Kuala Lumpur sebagai sebahagian daripada program ini dan berharap agar dapat memberikan pengalaman dan peluang kepada anak-anak menjadi 'dewasa' untuk sehari. Kami yakin bahawa melalui pengalaman ini kanak-kanak akan dapat mengalami pekerjaan kehidupan sebenar dan belajar untuk berdikari, bekerja dalam pasukan, serta mengembangkan kemahiran hidup", tambahnya.

"Kami sering menemui kanak-kanak yang ingin tahu tentang dunia dewasa dan apa yang mereka lakukan. Di KidZania Kuala Lumpur, kanak-kanak akan melibatkan diri dalam pengalaman dewasa yang lengkap. Mereka boleh mengambil apa jua peranan yang mereka mahukan dan percubaan secara langsung bagaimana mereka suka berperanan memainkan kerjaya profesion yang berbeza termasuk ahli bomba, tukang masak, doktor, TV, radio dan lain-lain", kata Shahrul Nizar Ahmad, Datuk Bandar KidZania Kuala Lumpur.

"KidZania Kuala Lumpur berbangga untuk mengambil bahagian dalam program Bright Little Explorers Scott's. Kami percaya tujuan program ini berkongsi kepercayaan yang sama seperti KidZania yang menyediakan peluang kepada anak-anak untuk diberi inspirasi dan platform untuk meningkatkan rasa ingin tahu mereka dan diberi kuasa untuk belajar dan berkembang", katanya.

Bermula pada November 2017 hingga Februari 2018, Scott's memberi peluang kepada ibu bapa untuk menebus tiket 1 dewasa dan 1 kanak-kanak untuk melawat KidZania Kuala Lumpur. Ibu bapa perlu mengumpulkan 6 setem (RM35.00 = 1 setem) untuk menebus tiket

Untuk maklumat lanjut, anda boleh layari Laman Facebook Scott's Malaysia di :


Gambar kenangan kami sekeluarga bersama Scotty

Post a Comment

0 Comments