04 November 2013

Dengan Siapa Saya Wajib Berhijab Dan Haram Bersalam?


Sebagai seorang perempuan Islam, wajib ke atas diri saya dan pembaca semua untuk menjaga aurat dan mengetahui dengan siapa kita wajib berhijab serta dengan siapa kita diharamkan untuk bersalam. Di dalam entri ini, saya kongsikan carta Dengan Siapa Saya Wajib Berhijab Dan Haram Bersalam? sebagai panduan kita semua.

Kredit : MFR Studio


25 comments:

  1. nota yang mudah difahami...terima kasih, perkongsian yang baik sekali

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah-mudahan entri ini jadi panduan buat pembaca semua

      Delete
  2. Mudah difahami kalau dalam bentik gambar rajah macam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. ilustrasi yang dibuat pun amat menarik..

      Delete
  3. terima kasih cik laili atas perkongsian ini, dulu pun pernah kongsikan perkara yang sama, sama2lah kita sebarkan perkara yang baik dan bermanfaat kan? ^_^ salam isnin yer...

    ReplyDelete
  4. thanks cik laili..bagus utk diri sendiri dan anak2

    ReplyDelete
  5. kadang-kadang ramai yg terlepas pndg bab ni..ptt diambil berat dlm sesebuah keluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu ciktom. masih ada lagi yang kurang faham tentang perkara ni..

      Delete
  6. perkongsian yg berguna..kadang2 orang kita main hentam je..time nak kelaur ruamh je pakai tudung tapi dalam rumah tu ada yg terlepas pandang

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. bila dah tau ni kenalah berubah kepada yang lebih baik..

      Delete
  7. Replies
    1. yang pasti kena berhijab & haram bersalam dengan semua lelaki yang dinyatakan dalam gambar tu..

      Delete
  8. orang sekarang pakai hentam je..dgn siapa2 pun dah tak peduli aurat

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. terima kasih kepada pihak yang melukis ilustrasi ini. saya hanya kongsikan saja..

      Delete
  10. Penjelasn berserta gambar lebih mudah difahami. Terimakasih untuk semuanya, sekaragn saya menjadi semakin paham.

    ReplyDelete