29 November 2010

Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Tahun 2011


Di sini saya ingin kongsikan Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Tahun 2011. Bagi yang belum mendaftar e-Penyata Gaji untuk kakitangan awam, sila click e-Penyata Gaji.


Bulan Tarikh Catatan
Januari
25 Januari 2011
Selasa

Februari
24 Februari 2011
Khamis
Tahun Baru Cina 
3 & 4 Februari 2011
Mac
24 Mac 2011
Khamis

April
25 April 2011
Isnin

Mei
24 Mei 2011
Selasa
Pesta Menuai 
30 & 31 Mei 2011
Jun
23 Jun 2011
Khamis
Hari Gawai 
1 & 2 Jun 2011
Julai
25 Julai 2011
Isnin

Ogos
24 Ogos 2011
Rabu
Hari Raya Puasa 
30 & 31 Ogos 2011
September
22 September 2011
Khamis

Oktober
20 Oktober 2011
Khamis
Deepavali 
26 Oktober 2011
November
24 November 2011
Khamis
Hari Raya Haji
6 November 2011
Disember
19 Disember 2011
Isnin
Hari Krismas
25 Disember 2011

* Nota : Gaji bagi Tahun Baru Cina, Hari Gawai dan Hari Raya Haji tidak dibayar awal
kerana perayaan ini jatuh sebelum 11 haribulan pada bulan berkenaan.

Sila baca Surat Pekeliling Akauntan Negara Malaysia Bilangan 4 Tahun 2010 tentang Tarikh dan Peraturan Pembayaran Gaji Tahun 2011.

9 comments:

  1. untung keje kerajaan ni..
    hohohohoo

    ReplyDelete
  2. mie : walau kerja apa sekali pun, kerja kerajaan atau swasta gaji tetap akan dibayar :)

    ReplyDelete
  3. betul ke jadual ni?
    tgk mcm constant semacam je tarikhnya setiap bulan.
    compare dgn 2010 mmg x constant mcm 2011 nih...

    ReplyDelete
  4. betul. apa yg constant semacam?
    thn 2010 ada beberapa bulan gaji awal. tahun 2011 boleh dikatakan gaji akhir bulan..

    ReplyDelete
  5. klu nak gji awal, buat kerajaan sendiri n buat jadual gaji sendiri. jgn hnya pndai complent silap kerajaan, diri sndri pun tak btul

    ReplyDelete
  6. anon 2 : ayat marah je tu. saya cuma nak maklumkan anon 1 di atas bahawa thn ini jadual gaji bulanan mengikut pekeliling yg telah ditetapkan.

    * bersyukur dgn gaji yg diterima & kenalah buat kerja yg sepatutnya. jgn makan gaji buta sudahlah :)

    ReplyDelete
  7. laili: mcm mane mkn gaji buta? buta tu saper?kalo mkn gaji dia,dia mkn aper?saya x mkn gaji,saya mkn makanan..
    hahaha....

    ReplyDelete
  8. Tanpa Nama : gaji buta tu kan simpulan bahasa :)

    Gaji Buta
    Maksud: Mendapat gaji tanpa perlu bekerja bersungguh-sungguh.

    Contoh Ayat: Saya mesti menjalankan tugas dan tanggungjawab ini bersungguh-sungguh supaya tidak makan gaji buta sahaja.

    ReplyDelete